Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Wiele osób zastanawia się, czy warto prowadzić bloga firmowego. Odpowiedź na to pytanie jest jedna. Tak, nawet trzeba ! Poniżej kilka wskazówek jak i dlaczego warto prowadzić bloga firmowego.

1. Ze względu na pozycjonowanie Twojej strony

Publikowanie artykułów na blogu podnosi Twoją pozycję w wyszukiwarkach. Blog firmowy naprowadza ludzi poszukujący określonych produktów lub usług na Twoją stronę. Gdy tam trafią, to już jest połowa sukcesu. Na stronie potencjalni klienci mają możliwość zapoznać się z informacją o Twoich produktach i usługach. Im więcej publikujesz, tym lepsza jest Twoja pozycja w SEO i tym samym masz szansę dotrzeć do większej ilości osób. Nie wolno jednak zaniżać jakości publikacji kosztem ich ilości. Treści nie muszą być z najwyższej półki, ale warto, aby spełniały określone standardy.

Każda publikacja musi mieć również ciekawy tytuł, który przyciągnie uwagę czytelnika. Ważnym elementem artykułu są odpowiednio dobrane frazy kluczowe, celujące w aktualne zainteresowania Twoich klientów. Oprócz tego należy pamiętać, aby temat zawsze był wyczerpany. Nie chcesz przecież, żeby Twój klient zmuszony był do poszukiwania informacji u konkurencji. Aby wpis był zauważony przez Google musi być również odpowiednio nasycony słowami kluczowymi. Warto przy tym podkreślić, że treść zapchana ‘laniem wody’ będzie bardziej szkodzić niż pomagać.

2. Aby być postrzeganym jako ekspert i lider branży

Badania pokazują, że blogi mają kluczowy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Wartościowe treści, jak i zawarte w nich wskazówki sprawiają, że stajesz się zaufanym autorytetem dla kupujących. Dowiedz się zatem, jakie są największe problemy Twoich klientów i zaproponuj adekwatne rozwiązania. Wiedza przekazywana w przystępnej formie jest Twoim atutem. W ten sposób budujesz dobrą reputację i pozycję eksperta.

3. Aby zwiększyć konwersję i sprzedaż

Zazwyczaj blog firmowy staje się centrum działań marketingowych. To na niego kierujesz ruch z social mediów. Dlatego kolejnym krokiem jest przygotowanie bloga na to, aby ten ruch można było łatwo angażować i konwertować na lidy lub sprzedaż. W tym celu wykorzystuj umiejętnie wezwanie do działania ‘Call to Action’. Musisz również poznać proces zakupowy swoich klientów i ich najczęstsze pytania. Formułuj odpowiedzi na każdym etapie zakupowym i płynnie przeprowadzaj klientów przez kolejne. W ten sposób sprawiasz, że gość staje się nabywcą. Zadbaj o wzbudzenie ciekawości, aby odwiedzający wracali po więcej. Prowadzenie bloga firmowego jest także wspaniałą okazją do zaprezentowania zarówno długoterminowych strategi i celów, jak i pozabiznesowych działań firmy. Tak prowadzony blog staje się fantastycznym narzędziem Pr-owym. Możesz np. zaprezentować strategie zrównoważonego rozwoju oraz działania CSR. Poprzez komentarze, blog firmowy umożliwia wejście w interakcje z klientami, nawiązanie dialogu i poznanie ich potrzeb.

O czym pisać i skąd czerpać pomysły na blog firmowy

Blog firmowy to inspiracja i zachęta oraz realizacja misji społecznej. Blog ma edukować, zaciekawiać, angażować i rozwiązywać problemy. Jednocześnie blog nie może tracić z pola widzenia celów biznesowych. Dlatego wyszukiwanie dobrych tematów na artykuły jest zazwyczaj jednym z najtrudniejszych zadań.

Kilka wskazówek powinno uprościć ten proces

Przede wszystkim, jak już wcześniej wspomniałem, musisz dowiedzieć się, czego poszukują i jakie problemy mają Twoi klienci na każdym z etapów procesu zakupowego. Odpowiedz na te pytania i jednocześnie przedstaw ciekawe informacje związane z branżą i trendami. Na artykuły możesz również przerobić materiały, które już posiadasz w swoich zbiorach. Dużej porcji inspiracji do pisania dostarczą Ci także blogi branżowe i serwisy społecznościowe.

Obrazek: Darkmoon_Art

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *