Wszyscy znamy tradycyjne sklepy mięsne. Panie w białych fartuchach z czepkami na głowach, chroniącymi przed wymieszaniem włosa z mielonym mięsem. Z tyłu wiszące na hakach różnego rodzaju kiełbasy, serdelki i parówki. Zaś na pierwszym froncie lady chłodnicze pełne przetworów wędliniarskich, a tuż obok kolejne lady z surowym mięsem. Wiadomo, że mięso musi być świeże i dobrej jakości, a wybór wędlin szeroki. Czasy, gdy na osiedlu był jeden czy dwa sklepy już dawno minęły. Dodatkowo rośnie konkurencja ze strony coraz bardziej rozpychających się na lokalnych rynkach sieciówek. Dlatego, aby z powodzeniem i zyskiem prowadzić nowoczesny sklep mięsny, nie wystarcza już tylko duży wybór produktów wysokiej jakości i profesjonalny personel. Należy się dodatkowo wyróżnić i spowodować, aby klienci dowiedzieli się o tym, co wyjątkowego macie im do zaoferowania.
Dobrej jakości produkty
Oferowanie najwyższej jakości produktów i usług jest kluczowym elementem prowadzenia każdego biznesu. Dlatego – w przypadku polskich wyrobów – warto częściowo ominąć hurtownie i nawiązać współpracę bezpośrednio z małymi w producentami. Dlaczego częściowo ? Bo czasami wyroby dużych firm, jak choćby Krakus czy Morliny łatwiej, szybciej i wygodniej jest nabyć w lokalnej hurtowni. Warto także zainteresować się ofertą giełd spożywczych. Codziennie rano można tam znaleźć ogromny wybór świeżego mięsa wysokiej jakości. Zaletą giełdy jest także możliwość poznania rynku i nawiązania nowych kontaktów.
A teraz do rzeczy – Jak prowadzić nowoczesny sklep mięsny
To, co napisałem do tej pory uważam raczej za truizmy, lecz ogólnikowe przedstawienie tematu było niezbędne szczególnie dla osób, które dopiero planują otwarcie sklepu mięsnego. Dlatego teraz czas na coś bardziej wyjątkowego, coś co sprawi, że klienci wybiorą właśnie waszą ofertę.
Szeroki wybór asortymentu
Aby urozmaicić ofertę i przyciągnąć większą rzeszę klientów należy zaopatrzyć sklep nie tylko w produkty polskie, ale także zagraniczne. Długo dojrzewające szynki z Włoch, Francji, Hiszpanii i Niemiec wzbogacą Wasz asortyment i dodadzą nuty wykwintności. Zaletą tych produktów jest długi okres przydatności do spożycia, a więc nie musicie obawiać się ewentualnych strat.
Sezonowe potrawy
Święta to świetna okazja, aby dodatkowo zadbać o swoich klientów. Własnej roboty, pieczony w sklepie na miejscu schab, boczek i pasztet poszerzą Waszą ofertę oraz wzbogacą nastrój znanymi nutami zapachowymi.
Grillowanie cały rok
Nie można także zapomnieć o pasji Polaków do grillowania. Na Waszych pułkach nie może zabraknąć doprawionych szaszłyków, karkówek, kurczaków, steków i kiełbasek. Hipermarketowe receptury nie są zbyt wyrafinowane. Można by nawet rzec, że są monotonne i nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Ten trend jest jednak bardzo łatwo przełamać, przez co szybko możecie pozyskać dodatkowych klientów. Wystarczy jedynie opracować własne, niepowtarzalne marynaty i sosy, a ofertę skierować zarówno na wynos jak i na miejscu.
Kącik gastronomiczny
W nowoczesnym sklepie mięsnym nie może zabraknąć kącika gastronomicznego. Mały grill i frytkownica przyciągną dodatkowych klientów w porze obiadowej. Grubo krojone steki i karkówki w autorskich przyprawach i sosach z dużą porcją frytek z pewnością okażą się świetnym uzupełnieniem oferty oraz szansą na spróbowanie Waszych produktów na gotowo. Z kolei zapachy grillowanej kiełbaski serwowanej ze świeżą chrupiącą kajzerką, nieustannie będą przywoływać letnie wspomnienia. Każdy przecież lubi wakacyjne smaki, co bardzo pozytywnie wpłynie na postrzeganie Waszego biznesu.
Produkcja kanapek
Świetnym pomysłem jest także własna produkcja kanapek. Wędliny prosto z lady wkomponowane w sezonowe warzywa i świeże bagietki idealnie wypełnią ofertę śniadaniową i będą stanowiły dodatkowy powód, aby odwiedzić właśnie Wasz sklep.
Jeśli chcecie dowiedzieć się jak prowadzić sklep spożywczy, zajrzyjcie Tutaj.
Obrazek: TheAngryTeddy